Jutri, v četrtek, 24. 11., bo Gala hala na Metelkovi
swingala v pisanih ska ritmih, ki jih bodo naslikali trboveljski skankerji Red Five Point Star. Predstavili bodo namreč svoj novi album Worst Case Scenario.
Aktualni plošček je luč sveta pred kratkim že ugledal pri ameriški založbi Megalith Records. Z njo je do sodelovanja prišlo zaradi vzajemnega spoštovanja
z njenim lastnikom Robertom "Bucketom" Hingleyjem. Ta je hkrati tudi
frontman ene izmed najbolj uveljavljenih ameriških ska zasedb The Toasters. Poznanstvo
z ameriškim ska veljakom je mladeniče zasedbe RFPS konec oktobra popeljalo tudi
na dvanajstdnevno turnejo, na kateri so skupino The Toasters spremljali ob
njenem praznovanju tridesetletnice.
Vožnja v teksaškem kombiju zibajočem se v ritmu countryja, štiri tisoč
devetsto štiriindvajset prevoženih milj, nova poznanstva, razbijanje instrumentov
in obilica "all you can eat" eskapad oz. enaindvajset novih
kilogramov … O ameriški pustolovščini se je razgovoril frontmen zasedbe RFPS,
Uroš Grahek. Go, go, go!
O dosežku, kot je izdaja plate pri založbi Megalith Records …
Skoraj 14 let dela, ustvarjanja in odrekanja se je
obrestovalo in zaokrožilo v lepo celoto. Glede na dejstvo, da se je zasedba v
vseh letih obstoja povsem spremenila, lahko zatrdim, da je vsak član, ki je
kadarkoli igral v RFPS, pripomogel k trenutnem rezultatu. Vsekakor je to
potrditev, da smo na dobri poti in da je splošno gledano delovanje banda
optimalno. To pomeni, da vsak prispeva svoj delež, za katerega je zadolžen.
Osebni pogled na takšne razplete pa lahko označim tudi kot izpolnitev nekih sanj, ki si jih niti ne upaš sanjati. Ko pridejo, iščeš nove ideje, kako stvari narediti boljše, kako biti še bolj inovativen, kako postaviti organizacijo, da bo še učinkovitejša. Preprosto moraš stremeti k boljšemu, naprednejšemu, učinkovitejšemu.
Osebni pogled na takšne razplete pa lahko označim tudi kot izpolnitev nekih sanj, ki si jih niti ne upaš sanjati. Ko pridejo, iščeš nove ideje, kako stvari narediti boljše, kako biti še bolj inovativen, kako postaviti organizacijo, da bo še učinkovitejša. Preprosto moraš stremeti k boljšemu, naprednejšemu, učinkovitejšemu.
O zabavnem koncertiranju s Toastersi …
Prvič smo imeli turnejo v Franciji in tam smo
spoznali veliko glasbenikov, s katerimi smo sodelovali na turnejah in tudi v
studiih. Pravzaprav smo vsakič, ko smo bili na turneji, še s kakšnim drugim
bendom sodelovali na razne načine. Ko smo dobili informacijo, da smo povabljeni
na turnejo s Toasters – to se je zgodilo prvič lansko pomlad – smo si mislili:
'Mi smo ena predskupina, loleki, ki bodo namenjeni premetavanju kišt pred
koncerti in po njih, vmes pa bomo lahko malo pobrenkali pred Toastersi'. Slika
se je že na prvem koncertu pokazala za povsem drugačno. Rob Hingley je izredno
prijazen možakar, ki je poznal in cenil naše delo. Dobro so nas sprejeli tudi
drugi fantje iz benda. Tako smo po štirih koncertih že gostovali pri njih na
odru in oni med našimi nastopi. Opremo smo skupaj nalagali in razlagali. Sicer
pa je bila ta ameriška turneja drugačna, saj smo bili mi njihovi gostje pri
njih doma. Skupaj smo se zabavali z dogodivščinami. Večina jih je bila povezana
s hrano. :) Tako se medosebni odnosi
poglobijo in na te ljudi dejansko gledaš kot na prijatelje in ne kot na
glasbenike izredno uspešnega benda.
O tem, ali so tako kot v JAR, tudi v ZDA dobili veliko medijske
pozornosti …
Takole gre: v JAR so mediji dovzetni za
tuje ustvarjalce, ki se tam pojavijo. Mi smo že prvi koncert v Johannesburgu
odigrali v enem tamkajšnjih najbolj priljubljenih klubov za alternativno glasbo
in ga skoraj razprodali. Že s prvo turnejo smo
začeli pridobivati veliko medijske pozornosti in o nas so pisali tudi na
naslednji.
V ZDA pa gre nekako takole: si glasbenik
in če želiš imeti medijsko podprto turnejo, boš za to tudi plačal. Preprosto
moraš najeti PR službo, ki ti bo pripravila načrt v točno katerih medijih in
kdaj se boš pojavil. Na žalost je to v ZDA edini način, kako priti v medije.
Obstajajo tudi alternativni mediji, za katere pa upamo, da nam pošljejo kakšen članek oz. kritiko katerega od naših nastopov.
O tem, ali so pred odhodom čez lužo razmišljali o najhujšem možnem
scenariju …
Niti ne. Na turnejah smo doživeli že vse
mogoče. Večkrat so nas oropali, spali smo na najbolj sumljivih mestih in se
mogoče kdaj zapletli z ljudmi, s katerimi se nebi smeli, a nekako se je vse
srečno končalo. Vsaj živi in zdravi pridemo domov, kar pa je najvažnejše – OK,
prehlad, če prideš iz Cape Towna ali Floride v mrzlo Slovenijo ne šteje, hehe.
V začetni fazi planiranja me je bilo
najbolj strah »krave«, ki smo jo imeli plan najeti. »Krava« je izraz za veliko
ameriško vozilo, ki ga je vsaj 40 odstotkov neizkoriščenega. Plan je bil
namreč, da najamemo 9, 8 metra dolg kamper, s katerim bi potovali po ZDA.
Avtocesta bi še šla, vendar pa raje ne pomislim, kaj bi počeli s takšnim
vozilom v mestih. Hvala bogu obstajajo hoteli in enoprostorec je bil cenejša
izvedba.
O tem, kako težko se je privaditi na
nekaj, česar nisi navajen, saj so si instrumente sposodili v ZDA ...
Ja, igrati na izposojen inštrument je približno
tako, kot bi vozil izposojen avtomobil. Težko se je navaditi sklopke, avto
poskakuje, kje se prižgejo brisalci ... Gre za razliko v zvoku, v dimenzijah
instrumenta ... Na to se je precej težko navaditi, saj prej leta igraš na svoj
inštrument.
Na zadnjem koncertu so se epsko poslovili od klaviatur …
Ja, Janez se je znesel nad 'Jezusom', ki je bilo
delovno ime klaviatur, ki jih je dobil v Nashvillu. Šlo je za cenen inštrument,
ki pa je vseeno oddelal svoje. Janez mu je poklonil čast, da ga je pustil v
Ameriki. Tudi sam sem bil presenečen nad dejanjem, saj je z 'obredom' začel, ko
sem predstavljal bend. Ljudje so bili povsem očarani. Mi pa smo se vsekakor
najbolj zabavali prav ob tem delu koncerta. Skratka, nepozaben večer!
O najbolj nepozabnih koncertih …
Osebno mi je bil koncert v Tallahasseju
najbolj všeč, saj smo pred njim dobili informacije, ki si jih kot obiskovalec
tega mesta, ne želiš . Skratka veliko pretepov, nestrpni občani ... Ampak
koncert je bil super. Sicer pa je bil koncert v klubu Culture Room v Ft.
Lauderdale najboljši, saj je bil poleg tega, da je bil najbolj obiskan, tudi na
najvišji ravni v smilsu organizacije, opremljenosti ... V klubu so med drugim
nastopali tudi Misfits, Lilly Allen, John Legend, Iggy Pop, Estelle, Queens Of
The Stone Age in mnogi drugi svetovno uveljavljeni glasbeni izvajalci.
O prodaji CD-jev na turneji …
Mislim, da gre v ZDA tudi za kulturo
podpori glasbenikom. Vsakdo, ki je prišel do merchain se je zanimal za našo
robo, je CD tudi kupil. V Evropi ponavadi barantajo, še premišljujejo, rajši
zdownloadajo ... Skratka, v ZDA tega hvalabogu ni, tako da se je to dobro
poznalo na pri prodaji. Tudi majicah je bilo veliko povpraševanja, a jih žal
nismo mogli nesti s seboj, za tisk v ZDA pa ni bilo dovolj časa.
O zabavnih vožnjah po dolgih ameriških cestah ob spremljavi
country glasbe …
Ja, country je bil najbolj zabavna stvar teh voženj.
Lepša stran kamperja je, da se lahko na cesti dejansko zabavaš, v majhnem
kombiju pa si omejen. Ob razdaljah, ki smo jih obdelali, nam je bil edini v
oporo pravi ameriški country, ki pripoveduje o lepšem življenju s kravami na
paši, pick-upom v garaži in z 'boysi' zvečer na partiji biljarda ob glažu
hladn'ga Buda. :)
O turističnemu ogledovanju znamenitosti …
Normalno smo se osredotočili na točke,
ki imajo nek glasben pomen, saj je teh tu veliko. Tako smo obiskali Sun
Records, Graceland, klub B.B.Kinga v Memphisu ... Malce bolj smo si ogledali
tudi New Orleans, ki ima prav tako bogato glasbeno zgodovino.
O tem, kaj so se naučili o ameriški kulturi …
Tako je. All you can eat, bodi prijazen,
verjemi v Ameriko ... In še mnogo drugih stvari, ki nam Evropejcem – Balkancem
– nekako ne gredo v račun. Ampak splošno gledano, so Američani res prijazen
narod, brez pretiravanja.
O tem, če so ameriške pice res zanič …
Niti ne. Sicer je testo nekoliko drugače
od naših, a ko si na turneji velja zlato pravilo: »Pojej vse – tudi če ni dobro
ali če si že sit – ker nikoli ne veš, kdaj boš jedel naslednjič. Mislim, da smo
mi točno vedeli, kdaj bomo naslednjič jedli, a smo se vseeno basali z odlično
pripravljeno hrano.
O tem, če so onkraj Atlantika odkrivali tudi dobre bende …
Kar nekaj jih je bilo. Predvsem bandi,
ki so z nami igrali po različnih klubih. The Rude King, Spies Like Us, Raise Of
Saturn, The Bastard Suns ...
O odrekanju na poti do uspeha …
Ko gledaš nazaj, lahko rečem, da so to predvsem
trenutki, ki jih zamudiš, ko si odsoten, ko imaš obveznosti zaradi benda. Naj
bodo to trenutki s prijatelji, ljubljenimi, družino. Tako se lahko stiki
izgubijo ali ohladijo. Tisti, ki te najbolj spoštujejo in podpirajo, v tem kar
delaš, so lahko izredno razumevajoči, včasih pa tudi izredno razočarani, ker ne
moreš biti na dveh krajih naenkrat.
Hkrati pa obveznosti v eni aktivnosti pomenijo, da moraš na druge aktivnostih pozabiti. K sreči se je vse okoli RFPS razvilo iz hobija, tako da vsaj pri tem nismo bili prikrajšani. :)
O aktualnih okupacijah …
Če govoriva o okupacijah oziroma o vdorih sil neke
države v drugo ali pa o okupaciji kapitala po vsem svetu, obema z isto mero
nasprotujem. Na odru imamo večkrat krajše nagovore. Predvsem takšne, ki ljudi
spodbujajo k temu, da se postavijo zase, saj nihče ne bo poskrbel za njih. Ne
podpiram zatekanja k nasilju, prav tako ne brezmiselnih demonstracij, ki na
koncu stanejo le davkoplačevalce. Svet potrebuje korenite spremembe. Vsi vemo,
da zadnjih nekaj let situacija še zdaleč ni več rožnata, zato bo treba veliko
truda in dela, da se vzpostavi red. Je pa povsem možno, da bomo prej zdrsnili
še globlje. Mnogo globlje. V komadih poizkušamo opozarjati na veliko krivic in
s prstom pokazati na dejstva. Dobili smo tudi kritiko na račun našega
videospota za skladbo Trbowska, češ zakaj je tako temačen in zakaj na ta način
prikazuje Trbovlje. Ne samo da tako prikazuje Trbovlje, tak je cel svet!
O tem, ali je dandanes še
vedno možno podirati glasbene meje …
Absolutno. Vsake toliko se pojavi band
ali izvajalec, ki nudi nekaj novega, svežega. Pojavijo pa se tudi izvajalci z
že slišano zvrstjo, prav tako odlični in tudi ti si zaslužijo pozornost. Glasba
je umetnost in pri umetnosti nikoli ne moreš "zaključiti". Lahko napišeš in
posnameš komad, narišeš sliko, ne moreš pa z razvijanjem umetnosti prenehati.
Rišeš dalje, pišeš dalje, se razvijaš. Posledično se rušijo meje. Bolj kot je
okolje ustvarjalno, bolj se rušijo.
O prihajajočem koncertu v Gali hali …
Predvsem nas veseli, da je na repertoarju iz nove
plošče ostalo še kar nekaj skladb, ki jih nismo še nikoli odigrali v živo in
bomo to 24. novembra storili prvič. Naš set bo sestavljen iz vseh treh plošč,
poudarek pa bo seveda na prihajajoči Worst Case Scenario. Hkrati bodo vsi
poslušalci domov odšli z novo ploščo, ki jo bodo prejeli ob vstopu.
Intervju je bil primarno narejen in v skrajšani različici objavljen na Siol.net.
Intervju je bil primarno narejen in v skrajšani različici objavljen na Siol.net.
Z Urošem se je pogovarjala Žarnca.
Ni komentarjev:
Objavite komentar